LECZENIE KANAŁOWE

Chyba każdy z nas choć raz w życiu doświadczył uczucia, jakim jest przeszywający ból zęba. I choć przyczyny bólu mogą być różne, to jednak z reguły wskazują one na rozwijającą się chorobę zęba. Dodajmy; chorobę, która dotarła do głębokich warstw uzębienia. W takim przypadku konieczne jest leczenie kanałowe.

Leczenie kanałowe - co to jest?

Być może nie każdy z nas zdaje sobie sprawę z faktu, iż zęby wyposażone są w korzenie oraz kanały.

Naturalnie ich ilość jest zmienna w zależności od rodzaju i położenia zęba. Dla przykładu; zarówno górne siekacze, jak i kły – a więc zęby znane nam jako górne jedynki, dwójki i trójki – posiadają po jednym kanale i jednym korzeniu. Z kolei już dolne jedynki, dwójki i trójki mogą posiadać po 1 korzeniu, w którym znajdować będą się 2 kanały. Zabieg, jakim jest leczenie kanałowe polega więc na opracowaniu wspomnianych kanałów. Co to oznacza? W praktyce oznacza to konieczność usunięcia zainfekowanej miazgi z wnętrza kanału. Następnie kanały się kilkukrotnie płukane. Po ich osuszeniu kanały są wypełniane specjalistycznym materiałem, który zapobiegnie ponownym zakażeniom.

Oczywiście endodoncja – znana głównie pod pojęciem leczenie kanałowe – to jeden z najmniej lubianych przez pacjentów zabiegów. Dlaczego? Ponieważ kojarzony jest on głównie z dość duży bólem, który towarzyszy zabiegowi. Na szczęście obecnie to już przeszłość. W naszej przychodni stomatologicznej leczenie kanałowe jest zabiegiem w pełni bezbolesnym. Co istotne to fakt, iż leczenie kanałowe umożliwia zachowanie pełnej funkcjonalności zęba, a tym samym pozwala na uniknięcie ekstrakcji czyli po prostu usunięcia zęba.

Zadzwoń i umów się na wizytę

rejestracja telefoniczna +48 570 00 01 02

Możesz umówić się przez internet

rejestracja@amigodental.pl